Aanmelden voor het keurmerk
U kunt zich aanmelden voor het certificeringstraject voor het Super Supermarkt Keurmerk door een e-mail te sturen naar info@stichtingssk.nl met vermelding van uw naam, de naam en het adres van uw winkel(s), uw telefoonnummer en e-mailadres. Of vul het formulier onderaan deze pagina in.
Aanmeldingsprocedure
De aanmeldingsprocedure is als volgt:
- U meldt u aan voor het certificeringstraject bij Stichting Super Supermarkt Keurmerk.
- U vult het vragenformulier in over de stand van zaken op elk van de criteria. Op basis daarvan beoordeelt Stichting SSK of u in aanmerking komt voor een certificeringbezoek.
- Eén van de auditoren komt bij u langs om uw gegevens te kwalificeren en te controleren.
- De auditor maakt een rapport op dat wordt voorgelegd aan de certificeringsraad
- Officiële certificering. Na een positieve beoordeling ontvangt u het Super Supermarkt Keurmerk certificaat voor een periode van twee jaar
Na certificering:
- U weet nu dat u op een aantoonbaar duurzame en verantwoorde wijze onderneemt en communiceert dit op diverse manieren.
- Na 21 maanden dient u opnieuw een aanvraag in.
Kosten voor het SSK Keurmerk
Het SSK Keurmerk staat voor kwaliteit en zorgt ervoor dat u zich onderscheidt in duurzaam ondernemen. Bent u lid van Vakcentrum? Dan kost het behalen van het Keurmerk € 1000. Bent u geen lid van Vakcentrum? Dan kost het behalen van het Keurmerk € 1500.
Elke twee jaar wordt u opnieuw getoetst of u nog voldoet aan het SSK Keurmerk. Voor een hercertificering betaalt u 500.